Bizimle iletişime geçin

Haberler

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ’NDE MEZUNİYET COŞKUSU

Yayınlanma

Tarih

Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Mezuniyet Töreni gerçekleştirildi.

Erdoğan Akdağ Kongre ve Kültür Merkez’inde bu yıl ilki düzenlenen Lisansüstü Mezuniyet Törenine Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karadağ, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Şenol Akın, Prof. Dr. Güngör Yılmaz Prof. Dr. Yücel Güney, Üniversitemiz Genel Sekreteri Prof. Dr. Uğur Kölemen, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Hamdi Temel, fakülte dekanları, öğretim elemanları ve öğrenciler katıldı.

Açılış konuşmaları öncesi keman ve  piyano dinletisinin yanı sıra üniversitemiz Müzik ve Sanat Topluluğu tarafınca mini bir müzik dinletisi gerçekleştirildi.

Halk Sağlığı Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı mezunu Tuğçe Özbek mezun öğrenciler adına yaptığı konuşmasında: “Çağdaş ve öncü bir üniversitenin genç ve vizyon sahibi lisansüstü mezunları olarak aranızdayız. Yozgat Bozok Üniversitesi’nin vizyonuna inanıp başladığımız eğitimimizde bugün burada yüksek donanımımızla beraber bir nokta değil aslında sadece bir virgül koyuyoruz. Yakın geleceğin akademisyenleri ve mesleğin uzmanları olarak mezun olmanın gururu ve hazzı ile bizler bu ailenin yetiştirdiği bireyler olmaktan her zaman onur duyacağız. Bugün burada bu yüce çatının altında mezun olan herkesi tebrik ediyorum” dedi.

Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Hamdi Temel, enstitü bünyesinde yürütülen ve enstitü anabilim dalı başkanları ve öğretim üyelerinin talepleri doğrultusunda yapılan iyileştirme çalışmaları hakkında bilgiler verdi.
Prof. Dr. Temel konuşmasının devamında lisansüstü alım ilanlarının yabancı öğrencilerin de rahatlıkla anlayabilmesi adına yabancı dilde hazırlanma çalışmalarının devam ettiğini çeşitli ülkelerle yüksek lisans ve doktora alım ve değişim işbirlikleri girişimlerinin olduğunu vurguladı.

Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karadağ konuşmasında lisansüstü eğitim alarak ve eğitim öğretim sürecini başarı ile tamamlayarak Yozgat Bozok Üniversitesi çatısı altında mezun olan öğrencileri tebrik ediyorum.
Lisansüstü eğitimde her alanda olduğu gibi bir bayrak yarışının olduğuna dikkat çeken Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karadağ, yetiştirilen öğrencilerin nitelikli ve donanımlı olarak mezun etmez isek bayrak tesliminde sıkıntılar yaşanır. İnanıyorum ki öğrencilerimiz çağın getirdiklerini bilginin sürekli güncellendiği bir dünyada lisansüstü eğitime yönelik donanımlı bir eğitim aldıklarını üniversitemizin misyonu ve vizyonu çerçevesinde gerçekleştirdiklerini düşünüyorum. Öğrencilerimizden beklentilerimiz akademyanın nosyonu ve niteliğine karalı bir şekilde sahip olmaları gerekiyor. Akademyaya adım attığınız bu yolda iyi bir akademisyen olarak akademyaya güçlü hitap etmeliyim demeli. Başarının mimarı ve anahtarı olan sizlerin kaleme aldığınız yüksek lisans ve doktora tezlerinden daha nitelikli bir akademik çalışmayı merkeze koyduğunuzdan da hiç şüphem yok.”

Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet Karadağ, konuşmasının devamında şunları söyledi “Yozgat Bozok Üniversitesi lisans eğitimindeki değişim ve dönüşümü lisansüstü eğitimde de kimliğine yakışır  bir eğitim süreçlerini çok daha ilerilere taşımanın gayret ve çabası içerisinde. Doktora  öğrenci sayımızı artırmalıyız. Bölgesel Kalkınma odaklı ihtisas üniversitesi olarak bilgiyi teknolojiyle teknolojiyi sanayiciyle buluşturan bir üniversite olarak bölgesel kalkınmaya değer katmaya devam ediyoruz. İhtisas üniversitesi olarak lisansüstü eğitime  yönelik ürettiğimiz bilgileri artık teknolojiyle ve sanayiciyle buluşturarak bölgesel kalkınmaya değer katmaya başladık. Böyle  güçlü hedefleri olan bir üniversitenin de lisansüstü eğitime daha hedefe odak ve daha güçlü hitap etmesi gerekir. Bu anlamda da  gerekli olan değişim ve dönüşümleri de hayata geçiriyoruz.”

Konuşmaların ardından yüksek lisans ve doktora öğrencisi yetiştiren öğretim üyelerine belgelerinin takdimi ardından dereceye giren öğrenciler yaş kütüğüne levha çaktı.
Doktora ve yüksek lisans mezunlarının katılım belgelerinin takdimi ve cübbe giydirilmesinin ardından tören sona erdi.

Haberler

“Tarım ve Gıda Güvenliğinde Sürdürülebilirlik” Paneli Ereğli’de Yoğun Katılımla Gerçekleştirildi

Yayınlanma

Tarih

Yazar

Konya’nın Ereğli ilçesinde, tarımın geleceği, gıda güvenliği ve sürdürülebilir üretim konularının ele alındığı önemli bir bilimsel program yoğun katılımla gerçekleştirildi. “Tarım ve Gıda Güvenliğinde Sürdürülebilirlik” başlıklı panel, 10 Mayıs 2026 Pazar günü Ereğli Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda düzenlendi.

Program; Doğru İnsanlar Dayanışma ve Düşünce Derneği, Dulkadiroğlu Dernekleri Federasyonu ve Oğuz Dulkadiroğlu Bekdik Kültürünü Yaşatma Derneği iş birliğiyle gerçekleştirildi. Konferasyonun koordinatörlüğünü Dİ-DER Kurucu Üyesi Fethiye Aykol üstlenirken, moderatörlüğünü ise Dr. Öğr. Üyesi S. Ayşe Sayar Çelik yaptı.

Programa akademisyenler, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, üreticiler, öğrenciler ve vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. Salonun tamamen dolduğu etkinlikte katılımcılar, tarım ve gıda güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri uzman isimlerden dinleme fırsatı buldu.

Konferansın açılış bölümünde sırasıyla ODBEKDER Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ali Sayar, Dulkadiroğlu Dernekleri Federasyonu Başkanı Ümit Topal ve Dİ-DER Başkanı Sebiha Karaosman katılımcılara hitaben açış ve hoş geldiniz konuşmalarını gerçekleştirdi. Konuşmalarda; sürdürülebilir tarım politikalarının güçlendirilmesi, güvenilir gıdaya erişim ve çevresel farkındalık konularına dikkat çekildi.

Program kapsamında konuşmacı olarak yer alan Prof. Dr. Nevzat Artık, “Türkiye Gıda Güvenliği Sistemi” başlıklı sunumunda güvenilir gıdanın toplum sağlığı açısından stratejik önemini değerlendirdi.

Prof. Dr. Hamdi Temel ise “Dijital Tarım Çağında Mikroplastik Kirliliği: Üretim Verimliliği ve Gıda Güvenliği Perspektifi” başlıklı sunumunda; mikroplastiklerin tarım toprakları, su kaynakları ve gıda zinciri üzerindeki etkilerini bilimsel veriler ışığında ele aldı. Temel, dijital tarım teknolojilerinin çevresel risklerin izlenmesi ve sürdürülebilir üretim açısından önemine dikkat çekti.

AB ve Bilişim Başuzmanı Köksal Özenç de “Tarım ve Hayvancılıkta Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı ve Verimlilik” konulu sunumunda teknoloji destekli üretim modelleri, veri yönetimi ve dijital dönüşüm süreçlerinin tarımsal verimliliğe katkılarını anlattı.

Programın dikkat çeken desteklerinden biri de Konya Karatay Belediyesi tarafından sağlandı. Konya Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca tarafından katılımcılara dağıtılmak üzere gönderilen ata tohumları, yerli üretimin ve biyolojik çeşitliliğin korunmasına verilen önemin simgesi oldu. Organizasyon komitesi tarafından Başkan Hasan Kılca ve Karatay Belediyesi’ne teşekkür edildi.

Konferans boyunca katılımcılar, uzman konuşmacılara soru yöneltme ve tarım-gıda güvenliği alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi alma fırsatı buldu. Etkinlik sonunda sürdürülebilir tarım politikalarının yaygınlaştırılması, üreticilerin teknolojik imkânlarla desteklenmesi, çevresel risklere karşı toplumsal bilinç oluşturulması ve güvenilir gıdaya erişimin artırılması gerektiği vurgulandı.

Türkiye’nin önemli tarım merkezlerinden biri olan Ereğli’de gerçekleştirilen konferansın; bölgesel tarımsal üretim kapasitesine, çevre farkındalığına ve sürdürülebilir kalkınma çalışmalarına önemli katkılar sunması hedefleniyor.

Okumaya devam et

Haberler

Niğde Hüdavend Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde İlk TÜBİTAK Bilim Söyleşisi Gerçekleştirildi

Yayınlanma

Tarih

Yazar

Niğde Hüdavend Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde ilk kez TÜBİTAK Bilim Söyleşileri kapsamında önemli bir bilimsel etkinlik düzenlendi. Niğde Merkez’de bulunan Hüdavend Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirilen programda, Yozgat Bozok Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hamdi Temel öğrencilerle bir araya geldi.

Program kapsamında Prof. Dr. Hamdi Temel, “Sessiz Tehdit: Görünmeyen Tehlike Mikroplastikler” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. Söyleşide mikroplastiklerin; genellikle 5 milimetreden daha küçük, plastiklerin parçalanması sonucu oluşan ve çevrede uzun süre kalabilen polimerik parçacıklar olduğu ifade edildi. Bu parçacıkların suya, toprağa ve gıdalara karışarak canlı yaşamını tehdit ettiği vurgulandı.

Sunumda ayrıca günlük yaşamda yaygın olarak kullanılan plastiklerin zamanla mikroplastiklere dönüşerek çevreye ve insan sağlığına verdiği zararlar bilimsel veriler ışığında ele alındı. Öğrencilere, mikroplastiklerin insan vücuduna kadar ulaşabildiği ve çeşitli sağlık riskleri oluşturabileceği aktarılırken; plastik kullanımının azaltılması ve çevre bilincinin artırılmasının önemi vurgulandı.

Öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlik, soru-cevap bölümüyle interaktif bir şekilde tamamlanırken, gençlerin bilimsel farkındalık kazanmasına önemli katkı sağladı.

Programın gerçekleşmesinde emeği geçen okulun proje sorumlusu Kimya Teknolojileri Öğretmeni Ömer Çifcibaşı’na ve katkılarından dolayı Prof. Dr. Hamdi Temel’e teşekkür edildi.

Program sonunda okul müdürü Sedat Özdemir tarafından günün anısına çiçek ve TÜBİTAK teşekkür belgesi takdim edildi.

Okumaya devam et

Haberler

Akademik Başarı Ödülü

Yayınlanma

Tarih

Yazar

H-indeksim, Web of Science verilerine göre 34, Google Scholar verilerine göre ise 38’dir. Bu akademik performans göstergeleri doğrultusunda, Erdoğan Akdağ Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen törende, üniversitemiz tarafından “Akademik Başarı Ödülü”ne layık görülen akademisyenler arasında yer almış bulunmaktayım.
Bu vesileyle, başta Rektörümüz Prof. Dr. Evren Yaşar olmak üzere, sürece katkı sağlayan herkese teşekkürlerimi arz ederim.

Okumaya devam et

Trendler

Prof. Dr. Hamdi Temel © 2020 Tüm hakları saklıdır. Site içerisindeki yazıların izinsiz ve kaynak gösterilmeden paylaşılması yasaktır.

Toplam Ziyaretçi Sayısı

maksibet giriş maksibet film hd izle film izle film hd izle şutbet giriş şutbet oslobet giriş oslobet betmoris giriş betmoris elexusbet giriş favorislot elexusbet giriş